تصویرسازی و جنسیت سازی لباس در صنعت مد

طراحی لباس

لزوم تصویرسازی و جنسیت سازی لباس در صنعت مد

یکی از گرایش‌های مهم در رشته طراحی لباس تصویرسازی لباس است. جنسیت سازی در طراحی لباس نوعی تصویرسازیست که طراح لباس جنسیت طرحی که قرار است دوخته و به بازار عرضه شود را به وسیله آن ارائه می‌کند. جنسیت سازی در طراحی لباس، هنر ارائه لباس به زیباترین شکل ممکن است؛ به نحوی که آن طرح به راحتی و خیلی زود مورد توجه تولیدکنندگان، طراحان و مردم عادی جامعه قرار گیرد. در نتیجه یادگیری آن در کنار طراحی لباس و دوخت و الگو و … توصیه میشود.

تصویرسازی و جنسیت سازی لباس به واسطه اینکه بخش هنری رشته طراحی لباس را در بر می‌گیرند در جهان مد بسیار پرطرفدار هستند. در تصویرسازی لباس علاوه بر جنسیت سازی پارچه، اندام شناسی و تناسبات بدن مانکن نیز از اهمیت بالایی برخوردارست.

در مبحث طراحی لباس بعد از شناخت اصول اولیه بصری ، شناخت ترکیب بندی و کمپزسیون و همچنین ساختار بصری رنگ و کاربرد آن در لباس و ابزارشناسی، نوبت به جنسیت سازی لباس میرسد.  جنسیت سازی در طراحی لباس به دو صورت دیجیتالی و دستی انجام میپذیرد. در بخش تصویرسازی دستی، طراح با متریال های مختلف نظیر آبرنگ، گواش، مارکر، مدادرنگی، پاستل گچی و روغنی و … اقدام به تصویرسازی و جنسیت سازی لباس میکند و در بخش دیجیتالی این عمل به وسیله یک لپ تاپ یا تبلت مجهز به قلم نوری و نرم افزارهای متنوع مربوط به طراحی انجام میپذیرد.

از جمله جنسیت پارچه هایی که در مبحث جنسیت سازی در طراحی لباس پرکاربرد هستند میتوان به: پارچه های طرحدار، جین، مخمل، خز، پوست، چرم، ورنی، گیپور، دانتل، پولکی،  لمه، تور، حریر و … اشاره کرد.

ایجاد جنسیت های مختلف پارچه در روند طراحی و دوخت از اهمیت بالایی برخوردار است، اجرای تصویر مناسب و اصولی از طرح، توسط تصویرساز، به دقیق تر شدن دید مجری طرح کمک شایانی مینماید.

علاقه به طراحی و تصویرسازی سازی یکی از اولین گام ها برای شروع فعالیت در زمینه مد و طراحی لباس می باشد. لذت طراحی و ارائه لباس ها به صورت تصویری و ورود به دنیای رنگ ها از جمله ویژگی های جنسیت سازی لباس در بخش طراحی میباشد.

نمونه آثار دانش آموزان در زمینه تصویر سازی و جنسیت سازی لباس را می توانید مشاهده نمایید.

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

جنسیت سازی در کلاس دهم و یازدهم

کلاس جنسیت سازی

خلاقیت در طراحی کلاس دهم و یازدهم

طراحی در کلاس دهم و یازدهم

طراحی دانش آموزان کلاس دهم و یازدهم

طراحی چهره و مد

خلاقیت دانش آموزان

خلاقیت در تصویرسازی

تصویرسازی در مد

نمونه تصویرسازی دانش آموزان

نمونه طراحی لباس

تصویرسازی لباس

نمونه تصویرسازی

صنعت مد

تصویر سازی

طراحی لباس در صنعت مد

طراحی لباس در صنعت مد

جنسیت سازی لباس در صنعت مد

تصویرسازی لباس در صنعت مد

تصویرسازی و جنسیت سازی لباس

تصویرسازی و جنسیت سازی

تصویرسازی و جنسیت سازی لباس در صنعت مد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×