تفاوت رشته ی گرافیک با فتوگرافیک

تفاوت فتوگرافیک و عکاسی

تفاوت رشته ی گرافیک با فتوگرافیک

عکاسی:

هنر عکاسی ، کاربرد و عمل ایجاد تصاویر با دوام از طریق ضبط نور است ، یا به صورت الکترونیکی با استفاده از حسگر تصویر ، یا به صورت شیمیایی با استفاده از ماده ای حساس به نور مانند فیلم عکاسی. این ماده در بسیاری از زمینه های علمی ، تولیدی (به عنوان مثال ، فوتولیتوگرافی) و تجارت و همچنین کاربردهای مستقیم تر آن برای هنر ، تولید فیلم و فیلم ، اهداف تفریحی ، سرگرمی و ارتباط جمعی به کار گرفته می شود.

گرافیک:

گرافیک یک واسط تصویری و نوشتاری بین محصولات تجاری، اندیشه ­های فرهنگی و مصرف کننده یا بیننده است. کاری که این حرفه انجام می­دهد این است که مسیر توسعه یک شغل یا یک برند و حتی انتقال یک مفهوم را به توسط تصویر و نوشتار هموار می ­کند.

 

 

فتوگرافیک:

فتوگرافیک؛ رشته ای با ترکیب هنر و صنعت/ بازار کار گسترده در حوزه های مرتبط به گزارش خبرنگار، حوزه آموزش و پرورش ،گروه علمی پزشكی، باشگاه خبرنگاران جوان می باشد. فتوگرافیک به معنای تلفیق هنر و عکاسی هست، هنر و صنعت عکاسی از جمله فعالیت هاي این حوزه به شمار می آید که به تکنولوژي ها و فناوري هاي روز وابستگی شدید پیدا کرده و همگام با آن مسیر تکامل را طی کرده است و با پیشرفت قابل ملاحظه نرم افزارهاي اجرایی در حیطه هنر گرافیک و عکاسی و کاربرد وسیع آن در بسیاري از مشاغل دیگر در گروه هاي بزرگ خدمات، صنعت و غیره می توان به اهمیت این بخش از فعالیت اقتصادي (اقتصاد هنر) در جامعه پی برد.

 

هنرجویان در این رشته مهارت‌هایی چون عکاسی، تصویرسازی، تایپوگرافی بدست می‌آورند و با نرم‌افزار هایی همچون ایلاستریتور و فتوشاپ آشنا می‌شوند و با مباحثی همچون مبانی هنر، عکاسی آتلیه، عکاسی کودک، پوستر، تصویرسازی کتاب کودک و تایپوگرافی آشنا می‌شوند.

تفاوت رشته ی گرافیک با فتوگرافیک:

اولین تفاوت رشته ی گرافیک با فتوگرافیک، انجام فعالیت ها به صورت دستی و کامپیوتری هست.

رشته فتوگرافیک زوم بیشتری به عکس و عکاسی دارد. در حالی که گرافیک به طراحی تمرکز بیشتری دارد.

 نمونه آثار دانش آموزان در  رشته فتوگرافیک را می توانید ملاحظه نمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×